Tuesday 24 January 2012

Sao Tome VS Malaysia

Sao Tome And Principe  VS  Malaysia
Kenapa perlu berhijrah ke Sao Tome And Principe? Pasti anda semua tertanya-tanya lebih-lebih lagi bagi pemain baru. Di sini saya akan terangkan beberapa sebab yang perlu anda tahu kenapa perlu berhijrah ke Sao Tome.



          Gaji
-          Bagi pemain baru pasti korang nak gaji yang tinggi. Jadi korang kene tahu berapa gaji/jam yang ditawarkan dan matawang negara. Walaupon matawang Malaysia sangat stabil dalam Anno1777 TETAPI korang kene sedar gaji yang ditawarkan di Malaysia sangatlah rendah dan korang kene bekerja keras hanya untuk dapatkan 1 gold. TAPI di Sao Tome And Principe korang akan dapat gaji MINIMUM 0.5 gold untuk 1 HARI. So kalau 7 hari korang kerja korang dapat 3.5 gold senang-senang je. Tu belum tambah dengan Bonus Superworker minimum 2 gold kalo korang keje 5 hari berturut-turut. Kat Malaysia nak dapat camni??? Dalam mimpi pon x dapat bro-bro semua



          Ekonomi
-          Ekonomi negara Malaysia sudah dikuasai oleh pemain negara lain. Sebab tu gaji yang korang dapat kat Malaysia sangat rendah. Lepas tu yang kaut untung sape? Pemain luar negare jugak. Di Sao Tome And Principe, kitorang ade minimum gaji yang perlu diberikan kepada pekerja. Jika ade company yang bagi korang gaji kurang dari minimum (iaitu 2STD/jam) maka company tu akan digantung operasi malah pemilik akan dibuang negara bergantung kepada budi bicara Gabenor hehehe….So kat sini pelabur dan pekerja akan dapat keuntungan masing-masing.



* FB Group : Anno1777 Sao Tome And Principe


No comments:

Post a Comment